O autorze
Z zawodu teleinformatyk, aktualnie także student Politechniki Śląskiej. Od 2007 roku redaktor jednego z największych w Polsce serwisów o tematyce gier fabularnych, planszowych i szeroko
pojętej fantastyki, Tawerna RPG. Do swoich hobby zaliczam, oprócz planszówek, jazdę na rolkach, czytanie książek (nie tylko fantasy) i nowoczesne technologie.

Na blogu skupię się przede wszystkim na przybliżeniu gier planszowych jako alternatywnej formy spędzania czasu zarówno w gronie znajomych, jak i rodzinnym. Oprócz tego przedstawię kilka ciekawych tytułów i przekażę parę refleksji związanych z całym zjawiskiem. Sporadycznie można spodziewać się także treści związanych z fantastyką w ujęciu mniej lub bardziej ogólnym. Mam nadzieję, że coś dla siebie znajdą zarówno wtajemniczeni w temat, jak i całkowici nowicjusze.

Zapraszam do kontaktu: epyon@trpg.pl

Neuroshima Hex - minirecenzja wersji na Androida

Neuroshima Hex
Neuroshima Hex https://play.google.com/
Kilka dni temu na telefony z systemem Android trafiła konwersja jednej z najpopularniejszych polskich planszówek - Neuroshimy Hex autorstwa Michała Oracza. W momencie gdy obchodzimy pięciolecie premiery wersji podstawowej, a do sklepów za niedługo trafi drugi już w tym roku mały dodatek w formie nowej armii, przed zagraniem w oryginał warto przyjrzeć się wersji cyfrowej.

Na wersję mobilną posiadacze telefonów z Androidem musieli trochę poczekać. Do tej pory Neuroshima Hex dostępna była tylko na platformę iOS, na której niedawno wprowadzono aktualizację dodającą możliwość rozgrywki w wielu graczy przez Internet. W momencie gdy Google Play otworzył się na polskich developerów, studio Big Daddy's Creations odpowiedzialne również za wersję dla urządzeń Apple'a, przeportowało pierwszą wersję Hexa na telefony z systemem sygnowanym logo zielonego robota.

Po zakupie wartej 10 zł gry otrzymamy więc możliwość gry od 2-4 osób z wykorzystaniem czterech dobrze znanych podstawowych armii - Posterunku, Molocha, Borgo i Hegemonii. W razie braku kompanów do rozgrywki możemy zmierzyć się ze sztuczną inteligencją na trzech poziomach trudności. Wystarcza to w pełni do zapoznania się z zasadami i stopniowego podnoszenia swoich umiejętności.


Neuroshima Hex jest grą taktyczną, w której gracze zagrywając na planszy jednostki, moduły lub akcje natychmiastowe w formie sześciokątnych żetonów dążą do zniszczenia sztabu przeciwnika lub sprowadzenia go do jak najniższej ilości punktów wytrzymałości. Dzięki bogatym możliwościom strategicznym, różniącym się dodatkowo dla każdej z czterech armii, gra zmusza do myślenia i przystosowywania się do zmiennej sytuacji na planszy.

Niestety aplikacja cierpi na kilka problemów wieku dziecięcego. Przy specyficznych okazjach potrafi się nieoczekiwanie wyłączyć, jednak nie jest to bardzo uciążliwe, gdyż rozgrywka jest automatycznie zapisywana i po kilku kliknięciach możemy kontynuować starcie. Jak na pierwszą produkcję Big Daddy's Creations na Androida, firma spisała się znakomicie i oddała klientom produkt dopracowany od strony technicznej.

Nie chcę przy okazji tej minirecenzji wgryzać się w szczegóły mechaniki, czy strategii, gdyż na to przyjdzie pora przy opisywaniu pudełkowej wersji (co miejmy nadzieję nastąpi już niedługo ;)). Dla osób, które znają i lubią oryginał, wersja na Androida na pewno będzie strzałem w dziesiątkę, który pozwoli zabrać grę dosłownie wszędzie, zwłaszcza że jeśli sprzedaż będzie odpowiednia, niedługo doczekamy się dodatkowych armii oraz trybu multiplayer online. Pozostali również powinni przyjrzeć się Hexowi, gdyż jest ciągle jedną z niewielu pozycji planszówkowych na telefony z systemem Google'a. I, co należy bezwzględnie dodać, pozycją bardzo udaną.

Ocena: 5/6
Link do aplikacji w Google Play: Kup teraz
Trwa ładowanie komentarzy...