Pierwsza taka polska planszówka

Zdjęcie prototypu gry Neuroshima 2057: Lords of War http://ava.waw.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=176:neuronowosci&catid=1:latest-news
News o nowej grze planszowej w świecie Neuroshimy pojawił się trochę znienacka w czerwcowym Gwiezdnym Piracie, a teraz wypłynął ponownie przy okazji konwentu Avangarda - doczekamy się pierwszej polskiej strategii 4X - nadchodzi Neuroshima 2057: Lords of War!

Zapowiedź projektu wygląda następująco:

Lords of War to autorska planszowa gra strategiczna osadzona w Uniwersum Neuroshimy, która w pełni oddaje koncepcję strategii 4X, czyli eXploracja, eXpansja, eXploatacja oraz eXterminacja. Gracze stają na czele jednej z 10 najsilniejszych frakcji w całych Zasranych Stanach Ameryki, po czym z pomocą dyplomacji, knucia, zdrady, wojska, karawan i odpowiedniego zaplecza starają się podporządkować sobie jak największe terytorium w najkrótszym czasie.
Oprócz konfrontacji z innymi Władcami Wojny Gracze muszą też uważać na dwie Siły Wyższe w postaci maszyn Molocha na północy oraz mutantów Smarta z Neodżungli na południu. Te dwie niszczycielskie siły dążą do wyeliminowania graczy, ale skuteczne i umiejętne skierowanie ich impetu w konkretnym kierunku może wspomóc któregoś z Władców Wojny albo nawet otworzyć drogę do mózgu Molocha lub serca Neodżungli, tym sam umożliwiając osiągnięcie druzgocącej przewagi nad przeciwnikami. Przeciwwagą dla miażdżących sił przyrody oraz techniki są zaś Myślące Szczury z Sharash, które to okupują Kompleks Wyrzutni Atomowych w Kansas City. Gryzonie mocno się ufortyfikowały i podbój ich ziem do łatwych należeć nie będzie. Równie ciężko będzie też przekonać Szczury do współpracy pokojowymi metodami, ale warto próbować, gdyż dostęp do 5 przedwojennych pocisków z głowicami atomowymi jest wiele wart…

Tym, co odróżnia LoWa od innych „masywnych strategii planszowych” jest fakt, że już w 1 turze każdy z Graczy ma ogromne pole do manewru i może za każdym razem prowadzić rozgrywkę w totalnie inny sposób. Jeżeli dodamy do tego 33 karty lokacji i 120 kart akcji o różnym działaniu oraz 10 frakcji, z których każdą cechują 4 unikalne cechy, może możliwości roztoczone przed graczami przybiera rozmiary oceanu. To jak, uważasz, że jesteś gotów zostać Ostatecznym Władcą Wojny?


Trzeba przyznać, że pierwsza polska tak kompleksowa gra zapowiada się wyśmienicie. Zwłaszcza, że to tylko produkcja fanowska, aczkolwiek z widocznym wsparciem wydawnictwa Portal. Oby tylko instrukcja była napisana zrozumiale, a nie wzorem gliwickiego wydawnictwa. ;)

EDYCJA: Jak zwrócono mi uwagę, wydawnictwo Portal nie pracuje nad Neuroshimą 2057, jest to projekt fanowski.
  • ZOBACZ TAKŻE:
  • Gry
Trwa ładowanie komentarzy...